Kapitel 2: Rädslan
I det här kapitlet övar vi på att beskriva känslor
● Nu ska huvudpersonen vara på väg någon annanstans i skolan.
● Huvudpersonen ska vara rädd för ljuden som hördes.
● Huvudpersonen ska se misstänkta saker och inbilla sig allt möjligt.
● Den dumma klasskamraten ska säga eller göra något dumt.
● Huvudpersonen ska träffa en annan vuxen som han/hon tycker mycket om, som tröstar och bjuder på något gott.
● Allt ska kännas bättre i slutet.
● Något monster får inte dyka upp.
Hjälpfrågor: Vart är personen på väg? Vad gör eller säger den dumma klasskamraten?
Vad jobbar den vuxna med i skolan? Vad är det bästa med den personen? Vad jobbade
han/hon med tidigare? Vad bjuder han/hon på?
(Monstret är ett skrivprojekt av Josef Sahlin)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar