Almanacka

Almanacka

onsdag 21 januari 2015

Lystring elever och föräldrar!

Eftersom att vi just nu är stressade, sjuka, lite bråkiga och allmänt hängiga och trötta, flyttar jag fram SO läxan om borgare och bönder till onsdagen den 28 januari istället, så får ni lite extra tid på er! Det är rätt mycket annat som ska lämnas in torsdag-fredag i ialla fall... Vi pratar mer imorgon!

Det är dessutom ovanligt rörigt i båda 4-5:orna för tillfället m raster som inte riktigt fungerar pga. konflikter och dumheter såsom att lämna skolan och smälla raketer. Jag kontaktar Er föräldrar till berörda elever vid behov och vet också att ni pratar med Era barn hemma kring vad som är ett okej beteende under skoltid! 

Jag som ansvarig pedagog och klassföreståndare vill självklart lägga merparten av min tid på att undervisa Era barn och arbeta med deras kunskapsutveckling. Tycker att jag har en trygg, trevlig och härlig klass men just nu händer det för mycket "runt omkring" för att jag ska vara nöjd med hela skoldagen. Eget ansvar för vad man sysslar med under sina raster (och självklart på lektioner) är det minsta jag förväntar mig av eleverna. Det tar oerhört mycket tid att reda i den här typen av händelser och den tiden behöver vi ägna åt skolarbete och inte konfliktlösning...

Ni är som vanligt välkomna att ringa mig om ni undrar över något!

Hälsar, Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar