Almanacka

Almanacka

söndag 25 januari 2015

Information till Er föräldrar om personal i gruppen

I klass 4-5 (både A och B-gruppen) arbetar för närvarande jag, Kemal och Sabrihna som pedagoger samt Diana, Jörgen och Sascha som elevassistenter. 

I B-gruppen är jag fortsatt mentor och klassföreståndare och undervisar precis som innan i svenska, SO och NO i helklass samt att jag har bägge grupperna i engelska (då är vi indelade i tre-grupper). Kemal har matematik (i tre-grupper) samt idrott. Elevens val är det Sabrihna som ansvarar för i B-gruppen. Normalt sett är det mentor (jag) som har Elevens val men jag har helt enkelt för många undervisningstimmar för att det ska rymmas i mitt schema. 

Musik, slöjd, bild samt idrottsteori är Ingela, Christina, Daniel och Sabrihna ansvariga för. 

Vi tre pedagoger kan även vara resurs hos varandra och fungerar då som stöttning i gruppen istället för att leda lektionen. Sabrihna är t.ex. resurs hos mig under måndagens och tisdagens engelsk-lektioner och jag är resurs hos henne i A-gruppen när min egen klass har idrott.

Diana arbetar för närvarande enskilt med en elev måndagar, onsdagar och torsdagar. På tisdagar är hon i skolans familjeklass och på fredagar är hon med oss i B-gruppen hela dagen! Hela onsdag em och torsdag fm när Diana normalt sett är hos mig är Sascha i gruppen som resurs. Sasha började förra veckan och är idrottslärare och fritidspedagog men anställd som elevassistent i åk 4-5 våren ut. 

Vi är mer personal än tidigare och i stort sett alltid två, ibland tre i klassrummet. Elevassistenternas schema är aningen flytande för tillfället men jag är kvar som fast punkt.

Hälsar, Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar