Almanacka

Almanacka

söndag 2 november 2014

Vecka 45!

Hej fina klassen!

Hoppas att ni haft ett skönt höstlov, det kändes som att vi verkligen behövde den här ledigheten... Imorgon ses vi igen och vi har en fulltecknad vecka framför oss. Det är mycket läxor och uppgifter i veckan och ni kommer att behöva använda tiden effektivt, både i skolan och hemma. 

I svenska ska vi börja skriva på kap 4 av Ön, det gör vi på tisdag. Fram till jul kommer jag att ha Elevens val istället för Sabrihna, efter jul får vi se hur det blir. Jag flyttar alltså tisdagens Elevens val till fredag istället och det beror på att det är bra att både jag o Diana är i klassrummet när vi skriver på Ön. Påminn mig! Vi är klara med våra 100 vanligaste ord och vecka 46 väntar omprov på de ord som ni var osäkra på att stava.

I SO får ni en stor inlämningsuppgift kring vikingarnas resor som ni ska arbeta hemma med. Den ska vara klar på fredag. Under lektionstid har vi några filmklipp kring detta som vi inte hunnit se samt att vi kanske hinner börja på religionens betydelse under vikingatiden.

I NO går vi in på avsnittet om fast-, flytande, och gasform. Det är 4 sidor och uppgifter som vi kommer att arbeta med tillsammans under veckan. På fredag v 46 (ny dag!) har ni ett stort läxförhör kring det vi arbetat med hittills. Det gäller att förbereda sig noga hemma! Ni ska också experimentera kring stearinljus.

All läx-info får ni imorgon eftermiddag + att allt finns inlagt och inläst på bloggen!! Håll koll :-)

I engelska kör vi igång med kapitel 4

Vi ses imorgon bitti, jag har saknat er!

Kram Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar