Almanacka

Almanacka

söndag 5 oktober 2014

Vecka 41!



Hej fina klassen!

Det blir ett väldigt kort veckobrev, jag har extremt mycket att göra just nu! Jag har lagt in veckans almanacka och alla de uppgifter som vi/ni ska arbeta med under veckan som kommer, både i skolan och hemma. Ni har också mycket att göra, håll koll på era uppgifter!!

Jag hoppas också att en del av er tagit sig en ordentlig funderare på hur man vill ha det i skolan och vilket beteende som är ok på t.ex. raster. Varken jag & Diana eller ni har tid och lust att tjata, tjafsa och lägga lektionstid på konfliktlösning. Skolan är till för arbete och vi pratade länge om detta i fredags. Jag och Diana förväntar oss att det blir väldigt mycket lugnare framöver än vad det var på skolan i torsdags eftermiddag och i fredags. Vet du att ditt uppförande inte är helt ok, välj väg och bestäm dig! Behöver någon av er prata med mig och Diana så är vi här!

I engelska fortsätter vi med kapitel 3 om London m glosförhör och arbete med texten
I svenska ska vi börja på kap 3 av Ön på torsdag
I NO ska vi fortsätta med vattnets former samt labba (både i skolan och hemma)
I SO är tanken att vi ska avsluta vikingarnas vardagsliv
I matte jobbar ni vidare med multiplikation och division.

Vi ses imorgon bitti, kram Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar