Almanacka

Almanacka

onsdag 17 september 2014

Information om utvecklingssamtal!

Hej föräldrar!

Nästa vecka börjar vi med våra utvecklingssamtal i klassen. Detta läsår ser planen ut som följer:

Slutet av september/ början av oktober: Tidigt utvecklingssamtal utan papper eller dokumentation (förutom åtgärdsprogram). Vi kommer att prata mer allmänt om ämnen, uppförande, trivsel och övrigt som ni/jag vill ta upp så här i början av terminen.

November/december: Fyller vi lärare i de skriftliga omdömena som ligger på Skola24 där vi bedömer Era barn utifrån kunskapskraven. Alla ämnen som vi haft bedöms! Vi läser mot betygen i åk 6.

Januari/februari (ev mars): Har vi läsårets andra och största utvecklingssamtal där vi går igenom de skriftliga omdömena och Ni och Era barn får reda på om man når/inte når målen i de olika ämnena samt vad man ska arbeta vidare med för att utveckla sina kunskaper!

OBS! Hur Era barn ligger i förhållande till målen är naturligtvis något som jag bedömer hela tiden och jag kommer självklart att lyfta min bedömning redan nu på höstens samtal. Det är viktigt att vi ser saker i god tid och tidigt kan diskutera Era barns skolgång!

Jag ser fram emot att träffa Er under de närmaste veckorna och ett extra stort välkommen till de föräldrar som har barn som är nya i gruppen.

Hälsar, Jenny och Diana




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar