Almanacka

Almanacka

söndag 9 november 2014

Vecka 46!

Hej fina klassen!

Ni har haft en tuff vecka med mycket arbete och en stor inlämning i SO. Massor av beröm till er som håller koll på allt som ska göras och som lämnar in uppgifter i tid! Det har varit mycket sjukdom i veckan, det är sådant som händer. Har ni varit hemma finns det en hel del att jobba ikapp med. Jag hoppas att alla mår bättre och är tillbaka imorgon. En del har varit i skolan men inte gjort sina uppgifter i tid, för er del vill jag ha in allt imorgon, det är rent slarv...

I NO kommer vi att ha ett stort läxförhör på det vi arbetat med hittills på fredag 14/11. I fredags gick vi igenom hur läxförhöret ser ut, hur ni ska förbereda er hemma, vilket material som ni ska öva på och vad ni ska kunna på fredag. Allt ligger på bloggen, inläst och beskrivet. Jag behöver prata med er som missat denna genomgång men det är bra om ni redan kollat själv också!

I SO ska vi prata om vikingarnas samhällsstruktur, Birka (den första staden) samt religion. Det blir väldigt mycket SO i veckan. Text, bilder, diskussioner och filmklipp som vanligt!

I engelska har vi ägnat hela veckan åt repetition, det är klockan, siffrorna och dagarna vi behöver lägga extra krut på samtidigt som vi går in på kapitel 4. Hög tid...

I svenska är de flesta av er igång med kap 4 av Ön och många är redan färdiga med första utkastet. Jag ska läsa era texter under dagen, spännande! Ni som har varit sjuka behöver börja skriva i veckan, det får bli på tisdag.

Cirkusskola imorgon, ni måste ha med idrottskläder och handduk! 

Jag har dessutom bokat in er på tjejsnack respektive killsnack hos Ingela skolsköterska. Inte bara min och Dianas idé utan Ingela som erbjuder detta till eleverna. Mycket funderingar just nu och imorgon delar vi upp oss och funderar kring vad ni skulle vilja prata med Ingela om. 

Vi ses imorgon bitti, kram Jenny


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar